Saturday 4 March 2017

#Lotofstory

assalamualaikum sahabat ana..😘 tgh buat apa tu..haha...tgh baca blog ana ke??*#sistnyaje* trima kasih naaa..😅😅

mcm biasa tiap minggu aku akn update blog nie..cma lmbt n cepat je..klau mls lmbt la updatw nya..klau rajin cpt la updatenya..haha..*sbnrnya tgh mls skrg* but its ok..ckit je xpa kan..haha

mcm yg korg tau dlm entry minggu lepas aku update pnya pnjang..haha..tu thp rajin dia trlebih plak..skrg tahap mls pn dh melebih2 nie..🙈 minggu lps aku ckp aku update blog dlm xpress kn..haaa..mmg dlm xpress sbb minggu lps pg dinner sk nanga mujong..so di sinie ana nk share beberapa gmbr yg sempat ana ambik semasa dinner..haha..

selamat menjamu mata..😛

jejaka² sekolah iolls..tp jgn ngorat tau..hak milik org smua..haha 😜

gadis² ayu skolah iolls..jgn ngorat jgak tau..hak milik org jgak..opps..😛

nie jiran rmh tngga i kt skolah..geng2 goshipp..haha..😂

nie plak jiran meja i kt pejabat..smua bnda i tnya dia..maaf kak klau rimas..😂

ok..tu serba sedikit gmbr yg d ambik masa dinner..masa dinner boleh ckp smua org enjoy..trima kasih skolah lanje mkn sedap2 dinner tu..🙈🙈

now nk cite plak pasal skolah..skolah minggu nie ada mjlis pentauliahan pengawas n plncaran nilam..keje aku tolong hias pentas..walaupn x tolong mana..mastermind hias pentas my senior IPDA mr Alan..perghh..penuh smgt menghias..maka i olls follow je..aku tolong tiup belon boleh la..nk tolong panjat memanjat tu maka berhuhu je la..hahaha.. 

now nk share plak gmbr sepnjang pentauliahan n pelancaran tu..*sharing is caring kan* 

gmbar gelap sbb duk buat mlm..jd tukang ckp senget² je la mampu..😂

ada la jgak sumbang..sumbang tiup belon..nie la hasil pentas kami hias..haha

nie pengawas² yg dh d tauliahkan..tgh baca ikrar tu uh angkat tgn..🙈

nie gimik utk nilam..mengecat atas kotak then kluar perkataan tu..sape rasa magic angkt tgn..☝ hahaa..

minggu nie jgak aku ajar budak bola jaring pkai baju kurung..haha..sbb dri pg xbalik rmh..gara2 nk siapkan keje stay kt pejabat..then tetiba bdk ckp ada bola jaring..ok cg pn xtau ada bola jaring rupanya..maka ajar je la pkai kurung..tp ajar sopan la..*ilang plak keayuan ku klau melompat dgn baju kurung* haha.. tp xpa..yg penting apa aku ajar smpai..kan² 

satu nie je gmbr..sbb aku terjerit xpgg fon dh lps tu..

dlm kelas pemulihan plak aku sempat la buat beberapa benda..antaranya nametag budak, token n buat game kt budak.. masa aku ckp kt bdk2 nk ambik gmbr pnya xcited nk bergmbr smpai berebut2 nk ambik gmbr..yela..budak kecik kan..haha..smua bnda xcited..sruh main pn xcited..pdhal slalu je main game tu..name tag aku buat tu smpai bwak g kls perdana..klau aku xmintk balik mmg xbg tu..awl2 aku pesan nametag pkai dlm kls pemulihan je..ada jgak yg bwak klua dri pemulihan..tahap lupa bdk aku nie kalah aku yg dh tua nie..* eh trasa tua plak* 😂😂

nie token dia..tp xsecntik masa praktikum la..

nie gmbr nk gerakkan token

semoga kamu dpt ilmu bermanfaat murid² ku

maafla gambr nametag lupa nk ambik..haha..nk d ceritakan nie masa awl² aku ckp psl token budak tu blur..dorg xtau..haha..mungkin sbb dorg xpnh dgr nama token tp cg dorg sblum nie msti pnh guna cuma myb cg dorg guna bhasa lain utk sebut token nie..alhamdulillah sebenarnya aku rasa bgus sgt token nie..wlaupn rupa dia simple gitu tp makna dia sgt besar..🙂

tau knp aku ckp mcm tu? sbbnya bdk aku lg smgt belajar..nk d ceritakan nie ada sorg bdk nie dia boleh ckp kurg minat bljar la..sbb masa aku sruh msuk kls dia buat xtau je..pastu aku sruh kwn dia pnggil..bila dia msuk kls aku ajar dorg skli dgn guna token nie..alhamdulillah mmg aku nmpk dia pnya smgt nk blajar tu..aku buat kuiz yg mudah2 individu mcm jwb soalan math smua tu dorg berebut nk jwb dgn betul sbb nk dpt token..yela..klau dpt byk token aku umpan dorg ckp nt dpt hadiah..mau x semangat bdk tu..haha..*nt cg dpt gaji cg beli hadiah yg dpt byk token ok* 😊 

so nmpk x sebenarnya token nie bgus utk naikkan semangat budak belajar..kita yg tua nie pn suka hadiah kan..apa lg budak..haha..

pastu masa pnp haritu aku buat game kt budak..game simple je..kerusi beracun,kotak beracun..budak aku punya lompat nk tnjuk suka tu boleh rakam tu..haha..senyum lebar je..game dia simple je sape kalah jawab soalan..suka jgak budak2 tu..tu la kan..budak2 nie jiwa dorg masih lg ke arah nk main..xpk lg bljar nie..alhamdulillah aku boleh ckp objektif pnp aku minggu nie kebanyakkannya berjaya..dri yg aku tgok bdk2 nie dia seronok belajar melalui bermain..dorg rasa sndiri pengalaman tu..* eh dh knp aku mcm buat esaimen* hahaha

wlaupn ada la sorg dua yg liat ckit nk phm tu..tp xpa la..slow2 la ye..kita cuba lg..cg singa nie boleh tahan kuat jerkahnya nk bg bdk tu tngkap apa yg d blajar tu..haha..😂

ok..cite lain plak psl air sungai yg besar sgt..or kata lainnya tinggi..sbb ujan je minggu nie so air pn makin naik..smpai jmbatan skolah aku yg ssh nk naik tu xnmpk dh..batu2 smua x nmpk..sungai jd makin luas pulak nmpkanya..nie aku nk tnjuk gmbar..

                     
perahu parking atas dh nie..batu xnmpk dh

kwsn skolah pn byk air dh..slalu xda air 

perahu landing betul2 dpn jambatan..sungai rasa luas je

byk pengalaman dpt rasa sepanjang kt sinie..sebulan lebih dh..alhamdulillah seronok mengajar snie..semoga Allah redha n berkati..amin..😘

rasanya ckup dh kot entry kali nie..kata mls td..tp aku rasa mcm pnjg plak aku taip..haha..xle tahan tgn nie nk taip..😂 trima kasih awk yg sudi baca blog sy..😘

ok done..settle..publish! 

#hidup ini sgt indh bila kita hambanya menerima semua aturan yg DIA tentukan dgn hati yg trbuka..wlau sukar bg kamu, inshaAllah Allah akn mudahkan segalanya buat kamu selagi kamu percaya DIA slalu ada utk kamu..

2 comments:

  1. Keep it up cikgu farahin. Along baru oaham sktuasi air deras tu tin huhee

    ReplyDelete
  2. haha..inshaAllah along..mcm tu la air deras tu along..air jd mkin tinggi..sungai jd mkin dlm..😂

    ReplyDelete